دکوراسیون کلینیک دندانپزشکی در هلند

 

“دکوراسیون کلینیک دندانپزشکی در هلند”

پنجره های سقفی توس شکل و پنجره های دیواری در دکوراسیون کلینیک دندانپزشکی در هلند، منظره ای از باغ روبرو را درتیررس بیماران قرار می دهد. این کلینیک که در شهری در شرق هلند قرار دارد، بخشی از مجموعه موسسات درمانی خارج از شهر را تشکیل می دهد. شرکت مهندسی که پروژه این کلینیک را به دست داشته قصد داشته یک مطب ارتودنسی خلوت و آرام پر از نور شبیه مجسمه بسازد که نماد این محله باشد. دیوارهای سفید زاویه دار این ساختمان که سطح گسترده ای از نور را در بر می گیرد، مناظر اطراف و چشم اندازها را قاب بندی می کند. سقف مرتفع آن از ورقه های پروفیل آلومینیومی ساخته شده که فضای داخلی را بزرگ نشان می دهد. معماران این شرکت طراحی داخلی تصمیم گرفتند بالای راهروی مرکزی این کلینیک پنجره های سقفی نصب کنند که خط الراس سقف را متصل کرده و حجم زیادی نور وارد محیط می کند. قاب های چوبی توس شکل پنجره های راستای ورودی را در بر گرفته اند و کل طول مطب را مثل مهره های ستون فقرات دنبال می کند، البته با یک قطعه اریب مجزا.

طراحی کلینیک دندانپزشکی

ترکیب ویژگی مجسمه همراه با موقعیت آزاد و چشم اندازهای آن، معرف و نمایان گر در دسترس بودن و هویت آزادانه این کلینیک است. طراحی پلان باز ساختمان و مناظر بزرگ و وسیع باغ روبرو، فضایی پرنور و دلباز تشکیل می دهد که به بیمار حس راحتی می دهد. نور طبیعی از پنجره های سقفی چوبی توس شکل که نقش پایه اصلی ساختمان را دارند عبور می کند. ادامه دیوارها به شکلی ساخته شدند که یک ورودی محاصره شده تشکیل داده و منتهی به میز پذیرش چوبی سبکی می شوند که به شکل اریب در ارتفاعی بالاتر قرار گرفته. در کنار میز راهرویی در زیر نورگیرهای سقفی ادامه پیدا کرده و به سالن اصلی منتهی می شود. اتاقک های درمانی بدون در به صورت یک خط، در بخش رو به باغ ساختمان قرار گرفته اند و با وجود صفحات شیشه ای کم ارتفاع بین صندلی این اتاقک ها که آن ها را از هم جدا می کنند، به دندانپزشک فرصت بررسی روند باقی درمان ها را می دهد.



۲ اتاقک خصوصی دیگر در فضای بسته تری در طرف دیگر ساختمان که بخش های اشعه ایکس، استریلیزاسیون و اتاق مدل قرار دارند، ساخته شده. معماران این شرکت دکوراسیون داخلی که به دنبال ساخت فضایی ساکت و آرام برای بیماران بودند، یک پالت رنگ خنثی برای دکوراسیون کلینیک دندانپزشکی انتخاب کردند، مثل مبلمان چوب توس با رنگ کم و قاب های شیشه ای نیمه شفاف برای گنجه های اطراف راهرو. این نوع دکوراسیون مطب با دیوارها و سقف سفید اما زمینی طوسی تکمیل می شود.

 

در زمینه طراحی داخلی ، باقی کلینیک هایی که قصد کاهش اضطراب بیمار را داشتند مثل یک ساختمان جراحی در تایوان، این سبک دکوراسیون مطب را در یک دانشگاه تمرین دندانپزشکی و اتاق نشیمن امتحان کردند که برای ایجاد محیطی آرامش بخش از رنگ های خنثی استفاده کرده اند. این شرکت طراحی داخلی که در معماری داخلی و شهرسازی تخصص دارد، مدت ها قبل در هلند یک پروژه طراحی ویلا که مثل پازل است را به پایان رسانده، در آمستردام طراحی خانه قایقی انجام داده و یک خانه آجری در Duiven را به صورت ۳ گوشه بزرگ تر کرد.

رنگبندی در طراحی داخلی مطب

 رنگبندی نمای ساختمان (طراحی نما) در طراحی مطب دکتر با رنگ سبز آبی آن هم استفاده شده، دیوارهای سفید و کفپوش آبی. مراجعه کننده ها به محض ورود با یک میز پذیرش منحنی و تعدادی گل و گیاه طبیعی و زیبا مواجه می شوند. سالن انتظار در مجاورت میز پذیرش واقع شده و در گوشه آن تعدادی قفسه سفید به چشم می خورد که محل نگهداری مجلات و کتاب های سرگرم کننده است.

http://ikimasuyo.info/wp-content/uploads/2018/07/dental-office-interior-design-have-designed-a-new-modern-dental-clinic-in-a-small-town-in-dental-office-interior-design-photos.jpg

در طراحی داخلی مطب دکتر با رنگ سبز آبی تصاویری که می بینید متعلق به یک کلینیک دندانپزشکی در شهری در ۳۰ کیلومتری والنسیا می باشد. سردرب سفید و آبی روشن این ساختمان، نمایانگر فضای داخلی در دکوراسیون داخلی آن بوده و مراجعه کنندگان را به داخل راهنمایی می کند.

 

یک مجسمه بزرگ که از ۲۸۸۴ نوار چوبی ساخته شده، تقریبا کل محوطه مرکزی کلینیک و حتی بخشی از سالن انتظار را اشغال کرده. این مجسمه که از سقف آویزان شده، جلوی دیده شدن تعدادی از دیوارهای اصلی را گرفته و شکل یک لبخند را به نمایش گذاشته.

 

این مجسمه راهنمای تردد افراد در ساختمان می باشد، آن ها را به انتهای راهرو و سپس اتاق های گوناگون راهنمایی می کند.

 

آیا رنگ آبی دکوراسیون پسرانه است

 از تاثیرات رنگ آبی برای خلق آرامش و روشن شدن  دکوراسیون فضای خانه خود استفاده کنید.

احتمالا تاثیرات روانی رنگ آبی، همگانی و عمومی است. تقریبا همه از تماشاکردن آسمان و ساحل دریا و دریاچه لذت می‌برند، زیرا حس آرامش بخشی در گستره آبی وجود دارد. به نظر می‌رسد رنگ آبی، ذهن را رها و آرام می‌سازد. در طراحی داخلی می‌توانید از رنگ آبی برای خلق فضایی با بازتاب معنوی استفاده کنید ؛ زیرا برانگیختن احساسات و ایجاد نگرانی و عصبانیت در فضای آرام و خونسرد، به سادگی امکان‌پذیر نیست، در واقع نشان داده شده است که رنگ آبی فشار خون و ضربان قلب را کاهش می‌دهد. رنگ آبی آسمان سبب می‌شود آسمان دور به نظر برسد. اثر روانی رنگ آبی در طراحی داخلی بر روی دیوارها این است که فضا را روشن‌تر و بزرگ‌تر به نظر می‌رساند البته در نظر داشته باشید که در دکوراسیون منزل نباید تمام دیوارها را به رنگ آبی پررنگ، رنگ‌آمیزی کنید.
شما همچنین  در معماری داخلی می‌توانید از رنگ آبی برای خنک کردن اتاق‌های آفتاب‌گیر استفاده کنید، در حقیقت، رنگ آبی گرما را کاهش نمی‌دهد بلکه سبب ایجاد این حس در دکوراسیون منزل  می‌شود و این برای اتاق‌های شمالی (رو به شمال) برعکس است. دیوارها، سقف یا مبلمان آبی هرکدام می‌تواند حس سردی را ایجاد کند.


آیا رنگ آبی پسرانه است؟
در کشورهای غربی، رنگ آبی به طور عموم به عنوان رنگ لباس کودکان پسر در نظر گرفته شده است، مانند رنگ دیوار نوزادگاه (اگر می‌خواهید این فرضیه را امتحان کنید. اتاق نوزاد پسرتان را به رنگ صورتی رنگ‌آمیزی کنید و برایش تخت صورتی خریداری کنید، سپس به کناری بنشینید و واکنش فامیل و همسایگان خود را تماشا کنید) است که تنها یک قرن پیش، همین مردم اگر می‌دیدند شما اتاق پسر کوچکتان را با رنگ آبی دکوراسیون کرده‌اید و این رنگ را ظریف و مقبول می‌بینید، وحشت می‌کردند، چراکه در گذشته های دور نظر مردم در خصوص این رنگ کاملا متفاوت بود و آن را رنگی دخترانه می پنداشتند.
آیا رنگ آبی وزن را کاهش می‌دهد؟!
نقطه‌نظر پیش رو این است که «من هرگز خود را آزمایش نمی‌کنم»! من خوانده‌ام که اثر روانی رنگ آبی کمک می‌کند که اشتها کم شود و وزن کاهش یابد. پس تصمیم می‌گیرید که رنگ در طراحی داخلی مطب  دکوراسیون و طراحی داخلی آشپزخانه ، دکوراسیون داخلی اتاق پذیرایی و ظرف غذایتان را آبی کنید. اگر چنین تصمیمی دارید اجازه دهید چند نکته را برایتان بازگو کنم.

 

 

نظر خواننده:
درخصوص کمک رنگ آبی به  کاهش اشتها، خانواده من سال‌ها در ظرف آبی غذا می‌خوردند و در این تجربه، رنگ آبی هیچ کمکی به کاهش اشتهای آنها نکرد.
رنگ آبی، رنگ پادشاهان و ملکه‌ها:
رنگ آبی نیز مانند رنگ بنفش، مربوط به رنگ‌های سلطنتی و شاهانه است. لاجورد، سنگی نیمه قیمتی است که از سرزمین‌های دور وارد می‌شد که نقاشان در رنسانس اروپا آن را به سختی پودر می‌کردند و از آن رنگ آبی سیر می‌ساختند. نقاشان از این رنگ برای رنگ‌آمیزی لباس مردان پرهیزکار و افراد سلطنتی استفاده می‌کردند و البته برای آبی‌های مختلف آسمان آن را به کار می بردند. از هزاران سال و در تمام جهان، مردم، این رنگ را دوست دارند.
شیشه‌های آبی شگفت‌انگیز، رنگ‌ها و نقاشی‌ها به همین علت پیشرفت کرد. رنگ نیلی، رنگ سبزی است که می‌تواند به طرز باشکوهی رنگ‌های عمیق، پرقدرت و بسیار مناسب طیف‌های آبی را بسازد. میل شخصی من رنگ نیلی است ،  چیزی که من می‌توانم با میلیون‌ها آدم در سراسر جهان و با  فرهنگ‌های مختلف  آفریقا، آسیا و اروپا، از رنگ‌های مختلف و طیف‌های گوناگون نیلی در دکوراسیون داخلی و پارچه‌های لباس‌ها شریک شوم و از آن  استفاده می‌کنند. اگر می‌خواهید از تاثیرات روانی رنگ آبی برای ایجاد فضای مراقبه و فضایی معنوی و روحانی بهره ببرید، رنگ نیلی گزینه بسیار مناسبی برای انتخاب است. در فلسفه باستانی هندی ها این رنگ، مربوط به چشم سوم (توانایی ما برای درک مستقیم) بود. رنگ آبی نشانه ی فر و شکوه آسمانی است و در طراحی داخلی ، معماری جهان و دکوراسیون ، غوغا می کند .

رنگ آبی در دکوراسیون

 دکوراسیونی با ترکیب دو رنگ زیبای آبی و طلایی می تواند یک زیبایی خارق العاده خلق کند. رنگ آبی یکی از رنگهای سرد است ولی نمی توان از زیبایی این رنگ در دکوراسیون داخلی منزل به سادگی گذشت از طرفی هم رنگ طلایی جلوه ای از شکوه و اشرافیت را به محیط و دکوراسیون داخلی خانه منتقل می کند پس ترکیب این دو رنگ نتیجه ای عالی خواهد داشت.دکوراسیون رنگ آبی

دکوراسیون رنگ آبی

 

دکوراسیون داخلی منزل با ترکیب آبی و طلایی

رنگ هایی که میتوان با آبی و طلایی ترکیب کرد

اگر به تصاویر دقت کرده باشید استفاده از رنگ طلایی و آبی با استفاده از رنگهای دیگر باید با تناسب در دکوراسیون داخلی اجرا شود. به عنوان مثال اگر از دکوراسیون داخلی رنگ آبی تیره الهام بگیرید بایستی در کنار ترکیب رنگ طلایی از رنگهایی همچون سبز پرطاووسی و قهوه ای روشن هم می توان استفاده کرد.

افراد جسور به راحتی از رنگ آبی در سرویس بهداشتی حمام و دستشویی استفاده می کنند. شیرآلات و لوازم جزئی طلایی در کنار سرامیک های آبی سورمه ای واقعا زیبا خواهند بود.

دکوراسیون-رنگ-آبی

 

رنگ طلایی در دکوراسیون باید با رنگ تضاد ترکیب شود

همانطور که می دانید استفاده از رنگ طلایی به تنهایی در دکوراسیون داخلی نمی تواند ایده ی جالبی باشد و البته که زیبایی خاصی هم نخواهد داشت پس به یاد داشته باشید از این سبک رنگها نباید به وسعت بالا در طراحی دکوراسیون داخلی استفاده کرد و حتما باید با رنگ تضاد ترکیب شود.

 

دکوراسیون و طراحی داخلی رنگ آبی در رنج تیره و روشن خود به تنهایی مجموعه ای از رنگهای فوق العاده زیبا هستند به خصوص اگر از طرفداران رنگ آبی تیره مایل به بنفش هستید استفاده از این رنگ در دکوراسیون داخلی با ترکیبی از رنگ زرد و طلایی ایده ی خاص و منحصربه فردی خواهد بود.

 

 

درک روانشناختی تاثیر رنگها در خانه

رنگها در زندگی واقعی وجود ندارند.آنها فقط تاثیر امواج الکترومغناطیسی هستند که توسط مغز و چشم ما ثبت میشوند.رنگها هنوز نقش خیلی مهی رادر اطراف ما ایفا میکنند و ما نمیتوانیم زندگی را بدون آنها تصور کنیم.رنگها احساسات و حالات ما را تغییر میدهندو به خاطر همین ویژگی ها است که طراحان و صاحب خانه ها به استفاده هوشمندانه از آنها برای خلق جو مناسب برای فضای در دسترس نیاز دارند.از این رو ما در این مطلب به تاثیرات روانشناختی رنگها روی ذهن انسانها میپردازیم و نمونه هایی از استفاده از رنگ در طراحی داخلی را مورد مطالعه قرار میدهیم.

طراحی داخلی

 

درک روانشناختی تاثیر رنگها در خانه

رنگ یک عنصر نورانی است.رنگهای متفاوت حالات گوناگونی را با مرتبط کردن احساسات گوناگون با یکدیگر مثل هیجان یا شور و شعف یا آرامش و یا رازآلودگی در خانه شما ایجاد میکنند.با درک نظریه تاثیر رنگها در طراحی داخلی،شما میتوانید حالات درستی که در فضا به دنبال آن هستید را خلق کنید.این نکته خیلی مهم و حایز اهمیت است که توجه داشته باشید که رنگها روی افراد مختلف تاثیرات متفاوتی میگذارند.عوامل زیادی مثل سن،نژاد،فرهنگ و همچنین تجربه میتواند نفوذ زیادی در این تاثیر گذاری داشته باشد.با این حال مردم همیشه فارق از این چیزها نیز به رنگها واکنش نشان میدهند.به طور کلی میتوان گفت استفاده هوشمندانه از رنگها تاثیرات روانی مختلفی را در فضاهای مختلف خانه خلق میکند.

تاثیر چراغ ها در طراحی داخلی

 

چگونه از چراغ ها به عنوان عنصری در طراحی داخلی استفاده کنیم؟

طراحی داخلی

طراحی داخلی

ممکن است شما اطلاعات کافی در مورد چراغ ها نداشته باشید و پول زیادی خرج کنید تا اتاق ها و فضا های شما روشن و قابل زندگی شود.شما نیاز دارید اطلاعات اولیه و پایه ای در مورد کاربرد و چیدمان چراغ ها داشته باشید تا بتوانید برنامه ریزی درستی برای خریدن آنها در نظر بگیرید.

طراحی داخلی

طراحی داخلی

در طراحی نورپردازی روشنایی ها را به ۳ دسته تقسیم میکنیم:

۱-نورپردازی عمومی (General Lighting)

۲-روشنایی کاربردی و مخصوص انجام کار (Task Lighting)

۳-روشنایی متمرکز یا نقطه ای (Accent Lighting)

ترکیب هوشمندانه این ۳ نوع با یکدیگر،طراحی نورپردازی جذابی را حاصل می کند.

طراحی نورپردازی حالات مختلف ما را شکل می دهند.احساسات کلی مثل آرامش یا بازیگوشی و معنی و منظوری که ما می خواهیم در فضا قابل توجه باشد مثل نماد خروج.

نورهای کاربردی مثل انواع چراغ هایی که در دفتر کار خود استفاده می کنیم یا چراغ هایی که افراد به عنوان هشدار در مکان های خاصی قرار می دهند.

نورپردازی از سوی دیگر درک درست از شکل حقیقی اشیا،سایه و دیدن بافت اشیا و اهمیت کلیدی آنها را برای ما حاصل می کند.

طرح چراغ های دکوراتیو به صورتی است که در مقدار و شدت تابش نور تغییراتی ایجاد می کند و به صورت منبعی است که به ما نشان می دهد این اتاق برای چه کاری مناسب است.مثلا شدت نور در اتاقی برای خوابیدن با اتاقی برای بازی کردن متفاوت است و یا اینکه نقطه کانونی اتاق کجاست؟ نقاط کانونی اتاق با لوسترها و آویزهای جذاب مشخص می شود.به عنوان مثال در اتاق نهارخوری جایگاه این آویزهای جذاب روی میز است که با نور نرم و کم خود توجه ها را به میز جلب می کند.این مورد نمونه ای مناسب از استفاده سنتی از این آویزها است.یک آویز نوری که روی میز قرار می گیرد به هر حال بیشتر نور ایجاد شده را به سمت پایین و بیرون هدایت می کند.این حقیقت فضا را به سمت طراحی مدرن و داشتن یک دکوراسیون داخلی مدرن پیش می برد.

نورپردازی و طراحی داخلی

  آخرین مرحله از یک طراحی داخلی خوب و فوق العاده،طراحی نورپردازی است که شامل ابزار و وسایل نورپردازی است که به آن نورپردازی نقطه ای یا متمرکز می گویند.طراحان نورپردازی حرفه ای و طراحان داخلی منازل سعی می کنند این نوع نورپردازی را به صورت یک عنصر در طراحی خود اضافه کنند و روی قدرت دید بیننده تاثیر بگذارند.

طراحی داخلی

طراحی داخلی

طراحی نوپردازی به صورت منابعی از نور است که به شکل مناسب و زیبا در محیط  استفاده میشود و می تواند تبدیل به عنصر برجسته ای در فضا مانند یک تابلوی نقاشی  یا اثر هنری یک مجسمه ساز یا یک ورودی جذاب و یا یک ویژگی منحصر به فرد معماری شود.

طراحی داخلی

طراحی داخلی

در اغلب موارد نورپردازی میتواند خود یک عنصر منحصر به فرد در فضا باشد که به صورت یک المان نمایشی در فضا ایفای نقش کند مثل یک لوستر ظریف یا یک آویز دراماتیک.بنابر این وقتی چراغی برای خانه خود انتخاب میکنید به خاطر داشته باشید که این گونه از نورپردازی را طراحان لایه ای کار خود در طراحی منازل در نظر میگیرند. طراحی داخلی حرفه ای و نورپردازی حرفه ای به شما در توسعه فضای مناسب و زیبا کمک می کند که این امر نشان دهنده سبک و کاربرد مناسب هر فضایی از خانه شماست.

طراحی داخلی

طراحی داخلی

رنگ چگونه می تواند بر ذهن شما تاثیرگذار باشد؟

 می توانید با دکوراسیون داخلی احساس آرامش داشته باشید و حال درونی تان را کنترل کنید

چگونه می توان در دکوراسیون با افسردگی جنگید؟

محیط اطراف تا حدود زیادی بر روحیه شما تاثیر می گذارد. شما می توانید با دکوراسیون داخلی مناسب احساس آرامش داشته باشید و حال درونی تان را کنترل کنید. وقتی خانه ای با وسایلی که نه زیبایی، نه ارزش مادی و معنوی دارند احاطه کنید، خانه ای بدون حس آرامش خواهید داشت. وقتی بعد از یک روز پر مشغله به اتاق خواب می روید تا خستگی روز از بین برود، باید با حالت روحی خوب بیدار شوید تا با انرژی به ادامه زندگی بپردازید. پس بهتر است برای رسیدن به این حالت درونی دکوراسیونی مناسب نیاز دارید.

اتاق خواب با دکوراسیون و طراحی داخلی مناسب در جهت بهتر شدن حالت روحی، درونی و ایجاد خلق و خوی مثبت نیازمند پول یا زمان زیاد نیست.فقط کافی است به این ۵ نکته توجه کنید، جزئیاتی کوچک اما بسیار تاثیرگذار، که عبارتند از: نور، رنگ، نظم، وسایل مورد علاقه و عناصر طبیعی.

اضافه کردن نور
همانطور که هوای تاریک و گرفته احساس خوشی و شادابی را از افراد می گیرد و افراد حس افسردگی می گیرند، یک اتاق خواب تاریک می تواند این احساس را به شما القاء کند. می توانید در طول روز از نور طبیعی استفاده کنید ولی برای اتاق های کوچک ۲ و اتاق بزرگ حداقل ۳ منبع نوری در نظر بگیرید. بهترین ترکیب شامل؛ یک لامپ سقفی، لامپ کنار تخت و حداقل یک منبع روشنایی دیگر برای کار.

1329

هوای تاریک و گرفته احساس خوشی و شادابی را از افراد می گیرد و افراد حس افسردگی می گیرند

رنگ چگونه می تواند بر ذهن شما تاثیرگذار باشد؟

در طراحی داخلی منزل رنگ می تواند بر تمام احساسات شما دخیل باشد و تاثیرات مثبت و منفی برشما بگذارد هرکدام معنی، مفهوم و تاثیر خاص خود را دارند. اگر در اتاق خوابتان از رنگ های مورد علاقه تان استفاده نشده است زمان آن رسیده که تغییر دادن را شروع کنید و از رنگ هایی که علاقه دارید و حس های خوب را به شما منتقل می کنند استفاده کنید.

آبی، سبز و خاکستری رنگ های طبیعی در عین حال آرامش بخش هستند در حالی که رنگ روشن مانند صورتی، نارنجی و زرد انرژی شما را افزایش می دهند. شما می توانید از رنگ های خاص در قسمت کوچک دیوار، بالش، ملافه، پرده و یا فرش استفاده کنید.

1329

رنگ می تواند بر تمام احساسات شما دخیل باشد و تاثیرات مثبت و منفی برشما بگذارد

صفحه قبل 1 2 3 صفحه بعد
<-blogads->