رنگ قهوه‌ ای در طراحی داخلی

با اینکه رنگ قهوه‌ای در معماری داخلی، توجه زیادی را به خود جلب نمی‌کند، اما حضور آن در اتاق یک تم رنگی ایجاد می‌کند. توجه داشته باشید که استفاده بیش از حد قهوه‌ای می‌تواند کسل کننده باشد؛ بنابراین باید رنگ‌های قهوه‌ای را در فضا با تنالیته‌های مختلف به کار ببرید تا کنتراست و جذابیت بصری ایجاد کنید. به عبارت دیگر، مجبور نیستید همه‌ی لوازم چوبی را به یک رنگ بگیرید، مثلا میز عسلی را با میز مبلمان یک رنگ انتخاب نکنید. برای مثال تناژ‌های مختلف قهوه‌ای را در تصویر زیر ببینید که چگونه فضایی گرم و صمیمی ایجاد کرده است.
در دکوراسیون داخلی منازل اکثر ایرانی ها تم رنگ قهوه ای بسیار به کار رفته است. شاید به نظر برسد که رنگ قهوه ای رنگی بی روح و خسته کننده می باشد. اما این رنگ دراماتیک قابلیت انعطاف پذیری فوق العاده ای با سایر رنگ ها دارد. با ترکیب های رنگی مناسب می توانید دکوراسیون زیبا و خاص رنگ قهوه ای را در منزل خود پیاده سازی کنید.
امروزه رنگ های قهوه ای تیره، متوسط و روشن جزء برترین رنگ ها در طراحی دکوراسیون داخلی منازل به شمار می روند. اگر رنگ هایی مثل کرم، زرد مایل به قهوه ای، و قرمز آجری، مشکی، خاکستری، سفید، زرد، نارنجی، قرمز، آبی و سبز در کنار تم قهوه ای به کار روند، ترکیب های فوق العاده زیبایی شکل می گیرد. بدین ترتیب می توان دکوراسیون پذیرایی قهوه ای مدرن و شیکی را ایجاد کرد. دکوراسیون کرم قهوه ای از جمله پرکاربرد ترین این ترکیب رنگ هاست.
 
رنگ های کرم، کرم مایل به زرد و رنگ زرد با تم قهوه ای هماهنگ هستند و به آن حس زنده بودن می دهند. این ترکیب رنگی انعطاف پذیری کمی دارد اما منحصر به فرد و شیک می باشد و به دکوراسیون پذیرایی شما ظاهری خاص و فوق العاده می دهد. به یاد داشته باشید استفاده از رنگ قهوه ای در دکوراسیون اتاق پذیرایی باید با رنگ های مکمل مناسبی صورت گیرد.
 
بهتر است در دکوراسیون پذیرایی قهوه ای از رنگ های هم خوان و متضاد با رنگ قهوه ای استفاده کرد تا دکوراسیون و طراحی داخلی پذیرایی کلاسیک و سنتی قهوه ای به سبکی مدرن تبدیل گردد. رنگ های متضاد مناسب برای رنگ قهوه ای شامل سفید یخچالی، آبی تیره، فیروزه ای، سبز، کرم، زرد، نارنجی، صورتی و رنگ های همخوان نیز شامل طلایی، مسی و قرمز می شود.