روانشناسی رنگ نارنجی در معماری

اولین چیزی که باید به آن توجه کرد این است که نارنجی برای همه مناسب نیست. شدت رنگ بر روانشناسی آن رنگ تاثیر می‌گذارد، بنابراین استفاده از یک نارنجی ملایم یا نارنجی کدو تنبلی، احساسات متفاوتی القا می‌کند. بدانید که هر رنگی ویژگی‌های منفی خودش را دارد، بنابراین استفاده بیش از حد از یک رنگ ایده‌ی خوبی نیست. زیاده روی در استفاده از نارنجی باعث بیخیالی می‌شود و گاهی حس محرومیت را افزایش می‌دهد.‌
  • می‌توانید نارنجی را با رنگ‌های دیگر ترکیب کنید؛ برای مثال ترکیب نارنجی با قهوه ای مناسب است، یا آبی رنگ مکملی برای نارنجی به حساب می‌آید.
  • رنگ نارنجی بسیار پرانرژی است، بنابراین بهتر است تنها رگه‌هایی از آن را در کوراسیون داخلی به کار بگیرید.
  • نارنجی برای مکان‌هایی شاد و سرگرم کننده مثل آشپزخانه انتخاب خوبی است. نارنجی روشن نیز می‌تواند در اتاق خواب استفاده شود. همراهی آن با رنگ صورتی در اتاق می‌تواند حس عاشقانه ایجاد کند، اگرچه ممکن است محبوب هرکسی نباشد.

روانشناسی 10 رنگ پرکاربرد در دکوراسیون

یکی از بهترین روش ها برای آنکه از رنگ های پاییزی الهام بگیرید و دکوراسیون اتاقتان را کمی گرم تر کنید، استفاده از چند وسیله جزئی به رنگ نارنجی یا آجری است. می توانید اتاق خوابتان را با تغییر جزئیاتی، به طور کامل متحول کنید. برای این منظور پس از انتخاب ترکیب رنگ غالب در اتاق از طیف خاکستری، کرم، یا قهوه ای، می توانید جزئیاتی از وسایل همچون بالش های روی تخت، پتوها، یا مبل کوچکی که کنار تخت خواب می گذارید را به رنگ نارنجی دربیاورید. تغییر رنگ این وسایل هزینه زیادی در بر ندارد و به این ترتیب می توانید با بودجه مختصری، به فضای اتاق خوابتان را گرما ببخشید.
 
از آنجایی که رنگ های نارنجی و آجری، تاثیر عمیقی در ترکیب بندی رنگ ها دارند و استفاده از آنها می تواند تحول زیادی در دکوراسیون داخلی ایجاد کند، بایستی در انتخاب کاغذ دیواری هایی که از این رنگ ها تشکیل شده اند جوانب لازم را در نظر بگیریم.
 
با توجه به ویژگی هایی که این رنگ ها دارند، بهتر است تمام دیوارهای اتاق را با کاغذ دیواری های نارنجی رنگ نپوشانید، و تنها یکی از دیوارهای اتاق را به این رنگ اختصاص دهید. با این کار می توانید نقطه کانونی بسیار مناسبی در دکوراسیون و طراحی داخلی ایجاد کنید و دیگر المان های دکوراتیو اتاق را بر اساس این رنگ بچینید.